Twój koszyk jest pusty
Cz, 19 październik 2017

Odwiedza nas 1857 gości oraz 0 użytkowników.

I - L

I - L (4)

Półkula mózgu (łac. hemispherium cerebri) – parzysta część kresomózgowia. Lewa półkuli mózgu  odpowiada m.in za myślenie logiczne, sekwencyjne ,racjonalne, analityczne także za obiektywną ocenę, skupia się na szczegółach.Osoby z lepiej rozwiniętą lewą półkulą mózgową wykazują większe zdolności do nauk ścisłych. 
Implant ślimakowy – zaawansowane urządzenie elektroniczne, wszczepiane podczas operacji chirurgicznej osobom z obustronną głuchotą lub obustronnym głębokim niedosłuchem zmysłowo-nerwowym. Implant ślimakowy pozwala na rehabilitację osoby z głębokim niedosłuchem zmysłowo-nerwowym. Pacjent zyskuje nie słuch fizjologiczny, ale słuch do niego jakościowo zbliżony. Całość systemu implantu ślimakowego składa się z dwóch części: wewnętrznej, wszczepianej pod skórę, umieszczanej w loży kostnej przygotowanej przez chirurga w zagłębieniu kości czaszki, oraz części zewnętrznej, przetwarzającej sygnały akustyczne w sygnały elektryczne, przekazywane dalej do części wewnętrznej. Elektroda części wewnętrznej umieszczona w ślimaku bezpośrednio pobudza nerw słuchowy, wywołując wrażenia słuchowe.

W Polsce stosowane są implanty firm: Advanced Bionics Ear, Cochlear oraz Medel. Wszystkie rodzaje implantów stosowane są z powodzeniem zarówno u dzieci jak i u osób dorosłych w leczeniu głuchoty i głębokiego niedosłuchu. Dobór odpowiedniego systemu powinien opierać się na indywidualnej ocenie, uwzględniając przede wszystkim rodzaj niedosłuchu, jego przyczynę oraz wiek pacjenta.

Pierwsza w Polsce operacja wszczepienia implantu ślimakowego wykonana została 16 lipca 1992 r. w Klinice Otolaryngologii Akademii Medycznej w Warszawie przez profesora Henryka Skarżyńskiego.
 
 
Źródło: http://pl.wikipedia.org
Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny (IPET) układany jest w oparciu o diagnozę PEP-R i przeznaczony jest do realizacji w domu dziecka przez przeszkoloną osobę np.(rodzica, opiekuna, wolontariusza, terapeutę). Zawiera on:

  •     ćwiczenia edukacyjne w sferze potencjalnych możliwości dziecka;
  •     program stymulacji sensorycznej (jeżeli jest taka konieczność);
  •     ćwiczenia motoryczno - sensoryczne (jeżeli jest taka konieczność);
  •     zalecenia do organizacji pracy terapeutycznej
  •     inne programy terapeutyczne w zależności od zdiagnozowanych potrzeb dziecka np. trening czystości itp.
 
 
 
 
 
 
 
 
Szczegółowe plany edukacyjno - terapeutyczne (zawarte w IPET) konstruowane są najczęściej na okres od 1 do 3 miesięcy - po tym czasie zalecane jest ich uaktualnienie na spotkaniu konsultacyjnym (biorąc pod uwagę rozwijające się możliwości i postępy dziecka).

Spotkania konsultacyjne mają charakter cykliczny.
 
Do każdego programu (IPET) udzielany jest odpowiedni instruktaż dotyczący jego realizacji oraz organizacji pracy z dzieckiem.

Diagnozę PEP-R powinno się aktualizować raz do roku sprawdzając postępy dziecka i określając jego nowe możliwości.
 
 
http://gpp.edu.pl

Juglon

Napisane przez
 Juglon (5-hydroksy-1,4-naftochinon) – organiczny związek chemiczny z grupy barwników chinonowych. Wykazuje właściwości allelopatyczne. Występuje w liściach, korzeniach i łupinach orzechów. W orzechu włoskim juglon występuje w liściach świeżych, a w trakcie ich usychania zanika w wyniku polimeryzacji

Orzech czarny wydziela juglon przez korzenie, powodując spowolnienie wzrostu lub nawet obumieranie innych roślin. Strefa wydzielania juglonu może rozciągać się w promieniu do kilkudziesięciu metrów. Wrażliwość na juglon wykazują także zwierzęta, np. konie reagują alergicznie na łuski i trociny z drewna orzecha czarnego, używane do ściółkowania podłoża w stajniach[potrzebne źródło]. Pewne ilości juglonu zawierają także łupiny, kora i liście.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Stanowym Ohio (USA) dowiodły, że liście orzecha [czarnego] mogą być kompostowane, ponieważ toksyna ulega rozkładowi w kontakcie z powietrzem, wodą i bakteriami. Efekt toksyczny zanika w ciągu dwóch do czterech tygodni. W glebie rozkład może trwać do dwóch miesięcy. Liście czarnego orzecha mogą być kompostowane osobno, a uzyskany kompost można przetestować na zawartość toksyny przez posadzenie pomidorów [które wykazują dużą wrażliwość na juglon]
 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Juglon

 

Szukaj produktu


Wiadomości

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

27-04-2015

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci (Autism Research Institute z San Diego)

Komunikat

29-05-2014

Od września 2015 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, 1 Maja 13 A, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje...

Ważny komunikat

19-02-2013

1 września 2013 roku rozpoczęło działalność Przedszkole Centrum Logopedycznego pod egidą Praktycznej Akademii Zdrowia i Holistycznej  Terapii    WYRĘCZAMY RODZINĘ W CODZIENNEJ TERAPII     Na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój ,od  roku  2002r   prowadzimy...

Nowości wydawnicze P.W.D Apex Centrum Logopedyczne

09-11-2012

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwań nasz zespół terapeutyczny opracował nowe zestawy diagnostyczne. Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 miesiąca do 6roku życia. Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja...

Komunikat P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

10-04-2012

W celu spełnienia wymogów formalnych dotyczących kontraktowania świadczeń logopedycznych przez publiczne i niepubliczne ZOZ zatrudniające logopedów nasz profesjonalny zespół diagnostyczno – terapeutyczny opracował:   Zestaw Prób praksji oralnej, językowych i grafomotorycznych...

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
9390647
  •   Koordynowanie obrazów pochodzących z obu oczu oraz widzenie stereoskopowe ( trójwymiarowe)rozpoczyna się w połowie czwartego miesiąca życia. dzięki takim umiejętnościom niemowlę może doświadczać stałości kształtu  i stałości wielkości.

    prof. Jagoda Cieszyńska