Hurtownia pomocy logopedycznych

Zestaw do diagnozy motoryki małej

290,00 

Celem badania jest określanie czy w zakresie rozwoju funkcji motorycznych wiek rozwojowy dziecka jest adekwatny do jego wieku metrykalnego czy też występują opóźnienia. Ocena wieku rozwojowego jest bazą do zaprogramowania terapii. Zestaw zawiera: 1. Pudełko z klockami 2. Piłka 3. Plastikowy kubeczek, łyżka, miseczka i talerzyk 4. 2 plastikowe pojemniki (z fasolką małą i dużą) […]

SKU: Apex 11 Kategorie: ,

Ocena produktu

0
out of 5

Opis

Celem badania jest określanie czy w zakresie rozwoju funkcji motorycznych wiek rozwojowy dziecka jest adekwatny do jego wieku metrykalnego czy też występują opóźnienia.

Ocena wieku rozwojowego jest bazą do zaprogramowania terapii.

Zestaw zawiera:
1. Pudełko z klockami
2. Piłka
3. Plastikowy kubeczek, łyżka, miseczka i talerzyk
4. 2 plastikowe pojemniki (z fasolką małą i dużą)
5. 2 zakręcane plastikowe pojemniki
6. Lalka bobas ubrana w czapkę, wciągane buty i bluzeczkę z zamkiem błyskawicznym.

Badanie motoryki dużej i sprawności manualnej stosownie do przedziału wiekowego ( rozwój prawidłowy)
12 miesięcy – zadanie diagnostyczne : Samodzielne chodzenie lub z wykorzystaniem podpory, chwyt pęsetowy połączony z oglądaniem przedmiotu, wrzucanie klocków do pudełka
18 miesięcy – zadanie diagnostyczne : Kopanie piłki i rzucanie piłki, wchodzenie po schodach, budowanie wieży z 2 klocków i picie z kubka
24 miesiące – zadanie diagnostyczne : Zdejmowanie bucików i skarpetek, przesypywanie łyżeczką grysiku z pojemnika do miseczki, podskakiwanie i próby jazdy na rowerku (naprzemienne ruchy nogami).
30 miesięcy – zadanie diagnostyczne : Odkręcanie pokrywki lub zakrętki, posługiwanie się łyżką, wrzucanie do pojemnika fasolek.
36 miesięcy – zadanie diagnostyczne : Stanie na jednej nodze, wkładanie czapki, butów (niesznurowanych), zasuwanie zamka błyskawicznego.

Sugestie do przeprowadzenia badania.
1.Diagnozujący wnikliwie obserwuje zachowania motoryczne dziecka ( lokomocja duża i mała) oraz przeprowadza szczegółowy wywiad z rodzicem (opiekunami) dziecka dotyczący jego rozwoju.

2. Diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń, które obrazują umiejętności dziecka w określonym przedziale wiekowym czyli jeśli na badanie zgłosiło się dziecko 3 – letnie ( 36 miesięcy) powinno potrafić: stać na jednej nodze, wkładać czapkę ( sobie i lalce) oraz zasuwać zamek błyskawiczny. Są to już wysokie osiągnięcia zarówno w zakresie lokomocji dużej jak i małej. Diagnozujący prosi więc dziecko o wykonanie takich czynności ( na sobie lub ( i) na lalce), które są adekwatne do jego wieku metrykalnego ( biologicznego, chronologicznego). Jeśli dziecko nie potrafi wykonać poleceń oczekiwanych dla jego wieku biologicznego należy ustalić, jakie czynności potrafi wykonać czyli określić jego wiek rozwojowy( umysłowy. Ustalenie wieku rozwojowego jest bazą do zaprogramowania stymulacji lub ( i) terapii w sferze funkcji motorycznych.

Uwaga!
1. Przed rozpoczęciem diagnozy należy zapoznać się z opisem pomocy specjalistycznej
2.Zaprogramowanie stymulacji lub ( i) terapii dotyczy zazwyczaj więcej niż jednej funkcji psychicznej ( spostrzeganie wzrokowe; spostrzeganie słuchowe; zabawa; mowa, język i komunikacja językowa; zachowania społeczne, dominacja stronna; pamięć oraz w przypadku głębszych zaburzeń rozwojowych także: funkcje węchowe, smakowe i dotykowe, funkcje lewej półkuli mózgu ze szczególnym uwzględnieniem kategoryzacji i myślenia przyczynowo- skutkowego).
2.Zaprogramowanie stymulacji lub ( i )terapii w w/w sferach opiera się również na rzetelnej diagnozie, której celem jest określenie wieku rozwojowego w odniesieniu do wieku metrykalnego.
3. Precyzyjne próby sprawności grafomotorycznej zawiera Zestaw do badania i ćwiczenia sprawności grafomotorycznej.
4.Skład pakietu może ulegać zmianie stosownie do dostępności pomocy na rynku. Zawsze jednak dobór pomocy uwzględniać będzie ich aspekt i przydatność merytoryczną.

Zestaw został opracowany w oparciu o pozycje:
1. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka.Od noworodka do 6 roku życia. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.
2. Karty diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiaca życia., Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.
3. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska., Jagoda Cieszyńska
4. Metody wywoływania głosek. Jagoda Cieszyńska

oraz doświadczenia zespołu diagnostyczno- terapeutycznego P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne w Radomsku i Jastrzębiu Zdroju.
W w/w pozycjach znajdzie Zainteresowany wszystkie bardziej szczegółowe opisy i informacje.

Produkt dostępny na zamówienie.

Skład i cena zestawu może ulec zmianie stosowanie do dostępności pomocy. Zawsze jednak dobór pomocy będzie uwzględniać ich aspekt i przydatność merytoryczną.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

MENU