Twój koszyk jest pusty
Cz, 23 listopad 2017

Odwiedza nas 965 gości oraz 0 użytkowników.

Studium indywidualnego przypadku

Studium indywidualnego przypadku (7)

Wybrane metody pracy logopedycznej wykorzystywane w pracy logopedycznej

Logopeda w dzisiejszych czasach jest bardziej „terapeutą mowy”, a nie tylko „nauczycielem mówienia” czyli dobrego i szybkiego wywoływania u dziecka kolejnych głosek, dźwięków, a potem słów itd. W mojej pracy terapia prowadzona jest przede wszystkim w oparciu o autorski program Jolanty Falany - Kozłowskiej i składa się z:
- Metody Wstępnej Stymulacji Logopedycznej – która przeznaczona jest dla dzieci z rozległymi wadami i zaburzeniami mowy oraz dzieci, u których oprócz wad i zaburzeń mowy występują inne deficyty rozwojowe, z opóźnionym rozwojem mowy, małych dzieci od około 3 roku życia wymagających pomocy i przygotowania do pracy na głoskach. Jest to kompleks oddziaływań głównie na prawą półkulę mózgową, ćwiczenie pamięci symultanicznej oraz tworzenie synergii międzypółkulowej.

poniedziałek, 29 grudzień 2014 08:37

Studium indywidualnego przypadku Ania

Napisane przez

Studium indywidualnego przypadku


Dziewczynka została zdiagnozowana w Niepublicznym Centrum Logopedycznym „Apex” w Radomsku 30 grudnia 2013 r. Podczas kompleksowego badania przeprowadzonego przez trzech specjalistów (psycholog, logopeda, pedagog) stwierdzono nieharmonijny, opóźniony rozwój psychomotoryczny.

Opis przypadku dziecka dwuletniego z opóźnionym

 

rozwojem mowy


Wiek, płeć, ogólny rozwój schorzenia dziecka:

Wiek: 2,1, ur.: 30+6/7 Hbd, płeć: K, diagnoza medyczna: encefalopatia wczesnodziecięca statyczna, zaburzenia neurorozwojowe poznawcze, językowe, emocjonalne (w okresie okołoporodowym wylewy dokomorowe II i III st., nadal poszerzone komory boczne – 11 mm). Dziecko do 18 m. ż. rehabilitowana metodą Vojty z powodu obniżonego napięcia. Obecnie sprawność motoryczna odp. dla wieku. Słuch fizyczny wg kilku badań (w tym Bera) w normie. Tor oddechowy poprawny. Dziecko bardzo źle sypia, potrafi wybudzić się w nocy na kilka godzin.


wtorek, 02 grudzień 2014 12:01

Studium przypadków 2

Napisane przez

 

 

 DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA

 

Kwiecień 2014

wtorek, 02 grudzień 2014 11:52

Studium przypadków 1

Napisane przez
 
 
 
Studium przypadków:
wtorek, 02 grudzień 2014 11:36

Studium przypadków

Napisane przez

 

Studium przypadków

 

Juliana

Aktualnie u dziewczynki występuje opóźnienie rozwoju ruchowego w zakresie motoryki małej i dużej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. U dziewczynki obserwuje się nieprawidłowy chwyt przyborów do pisania i rysowania oraz odwrotny kierunek kreślenia znaków. Ponadto Julianna ma problem z wykonaniem ruchów naprzemiennych Percepcja wzrokowa lekko zaburzona. Pewne trudności sprawia dziewczynce złożenie obrazka składającego się z czterech części oraz identyfikowanie obrazków tematycznych. Zaburzona jest orientacja przestrzenna i operowanie pojęciami (przed, za, nad) oraz rozpoznawanie prawej i lewej strony. Lateralizacja jednorodna prawostronna. Percepcja słuchowa poniżej norm wiekowych.

Ćwiczenia grafomotoryczne: lepienie z plasteliny, likwidowanie napięcia mięśniowego poprzez kontrolę nacisku na przyrząd pisarski, kredki, pędzel, malowanie palcami

,malowanie pędzlem po linii poziomej i pionowej, obrysowywanie gotowych szablonów, wycinanie wg wzoru, wydzieranie, znacząco poprawiły napięcie mięśniowe. Dziewczynka bardzo dobrze radzi sobie z przyborami do pisania i wycinania, poprawił się kierunek kreślenia znaków Ćwiczenia z percepcji słuchowej również przyniosły efekty. Dziewczynka nadal ma nieznaczyn problem z orientacja przestrzenną. Ćwiczenia słuchoew jak: scalanie wyrazu głoskowanego rytmicznie przez opiekuna, tworzenie wyrazów przez dopowiadanie sylab, porównywanie długości wyrazów, przeliczanie sylab, podawanie ich kolejności w wyrazie, ćwiczenia w analizie słuchowej zdania, różnicowanie słuchowe wyrazów


Strona 1 z 2

Szukaj produktu


Wiadomości

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

27-04-2015

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci (Autism Research Institute z San Diego)

Komunikat

29-05-2014

Od września 2015 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, 1 Maja 13 A, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje...

Ważny komunikat

19-02-2013

1 września 2013 roku rozpoczęło działalność Przedszkole Centrum Logopedycznego pod egidą Praktycznej Akademii Zdrowia i Holistycznej  Terapii    WYRĘCZAMY RODZINĘ W CODZIENNEJ TERAPII     Na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój ,od  roku  2002r   prowadzimy...

Nowości wydawnicze P.W.D Apex Centrum Logopedyczne

09-11-2012

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwań nasz zespół terapeutyczny opracował nowe zestawy diagnostyczne. Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 miesiąca do 6roku życia. Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja...

Komunikat P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

10-04-2012

W celu spełnienia wymogów formalnych dotyczących kontraktowania świadczeń logopedycznych przez publiczne i niepubliczne ZOZ zatrudniające logopedów nasz profesjonalny zespół diagnostyczno – terapeutyczny opracował:   Zestaw Prób praksji oralnej, językowych i grafomotorycznych...

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
9619577
  • "U noworodka występują okresy BIERNEGO I CZYNNEGO CZUWANIA.  Cykl sen- czuwanie obserwujemy co 50- 60 minut i jest on sterowany wewnętrznie. Zmiany aktywności niemowlęcia to: wstrzymywanie nieskoordynowanych ruchów rąk i nóg, zmiany w rytmie ssania, reakcje mimiczne."
     
    badania Vista i inni, 1995.