Twój koszyk jest pusty
Śr, 23 sierpień 2017

Odwiedza nas 982 gości oraz 0 użytkowników.

Wiadomości

Wiadomości (56)

poniedziałek, 27 kwiecień 2015 16:42

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

Napisane przez

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci
(Autism Research Institute z San Diego)

czwartek, 29 maj 2014 14:33

Komunikat

Napisane przez

Od września 2015 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, 1 Maja 13 A, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje o naszych autorskich szkoleniach są dostępne pod zakładką szkolenia - Zapraszamy

Szanowni Państwo!

Czy dziecko z afazją, alalią opóźnionym rozwojem mowy, głuchotą fonematyczną, rozległą dysleksją .....może nauczyć się  języka obcego ? Czy obowiązujący na chwilę obecną przepis prawny zwalniający dziecko z deficytami z nauki tylko jednego języka obcego jest uzasadniony?

Jedna z naszych czytelniczek opisała nam problem swojego syna Bartka. Syn Pani Ani ma zdiagnozowaną afazję. Obecnie uczęszcza do drugiej klasy szkoły podstawowej, posiada wszystkie zaświadczenia i opinie o dysfunkcjach, mimo tego nie został zwolniony z obowiązku nauki drugiego języka obcego. Pani Ania - mama Bartka zatroskana o losy swojego dziecka jest zdania, że nauka języka jej syna z racji afazji jest bezsensowna i przyniesie jedynie  szkodę jej dziecku, które nie potrafi się posługiwać nawet językiem ojczystym. Jako ogólnopolskie Centrum Logopedyczne zostaliśmy poproszeni o ustosunkowanie się do problemu Bartka. Dla dobra Bartka oraz innych dzieci i ich rodzin dotkniętych tym problemem postanowiliśmy udostępnić korespondencję w tej sprawie i poddać ją publicznej dyskusji.
 
Oczywiście uzyskaliśmy na to zgodę rodziców Bartka, a imiona zostały zmienione. Na naszej stronie będziemy publikować informacje o dalszych losach Bartka i jego rodziny. Państwa natomiast ( szczególnie profesjonalistów – praktyków, nauczycieli i oczywiście rodziców ) i  wszystkich innych zainteresowanych problemem zachęcamy do dyskusji na naszym forum . Szczególnie cenne i ciekawe poglądy ( nawet te kontrowersyjne) i opinie będziemy zamieszczać na naszych stronach startowych.
 
 
poniedziałek, 12 marzec 2012 14:22

Standardy kształcenia logopedów w Europie

Napisane przez
Kwestia standaryzacji.
Standard to innymi słowy wzorzec lub model. Truizmem chyba jest sformułowanie, że jakiekolwiek zawodowe działanie czy kształcenie nie może się obyć bez modelu, struktury organizacyjnej, powszechnie przyjętych zasad funkcjonowania. Tymczasem pomimo świadomości tego faktu kształcenie logopedyczne i profesja obywają się bez szczegółowych standardów, czego dowodem jest wciąż powstawanie i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, w których nauka nie odpowiada nawet normom przyjętym w Polsce, i stąd sformułowanie- standardy szczegółowe. Kolegium Logopedyczne od kilku lat pracuje nad takim modelem i oczywiście zatwierdzono konkretną siatkę godzin, uzgodnioną z dyrektywami CPLOL natomiast jeśli chodzi o program, to między różnymi uczelniami  są rozbieżności zarówno w zawartości przedmiotowej jak i rozpiętości czasowej poszczególnych kursów. Stąd potrzeba unifikacji treści i jakości nauczania.
Na świecie akredytacją uczelni kształcących logopedów zajmują się również związki zawodowe. Mają one strukturę jednorodną pomimo tego, że ich sfera działania to zarówno rozwój naukowy, kształcenie, jak i rozwój i ochrona profesji, a więc działanie czysto związkowe w naszym rozumieniu słowa.
Kwestia standardów w edukowaniu i profesjonalnym działaniu logopedów jest jedną z ważniejszych spraw, jakimi związek w ogóle się zajmuje: oto certyfikat, a więc nadanie miana logopedy wykształconego i działającego zgodnie ze standardami, oto dyskusja nad modelem specjalizacji w zawodzie, oto interwencje w sprawach naruszania standardów godzinowych pracy logopedów w oświacie i dyskusja nad modelem płatności za usługi w służbie zdrowia.

 

 

środa, 14 grudzień 2011 12:17

eduSensus Logopedia 2.0

Napisane przez
 
 Szanowni Państwo!

Najnowszy produkt Young Digital Planet – eduSensus Logopedia 2.0 jest zwieńczeniem 21 lat pracy nad narzędziami wspomagającymi pracę pedagogów i terapeutów.

Łącząc w sobie jakość warstwy zarówno technologicznej, jak i merytorycznej, program w najnowszej wersji rynkowej oferuje wiele całkowicie nowych funkcjonalności:

Kalibrator dźwięków zostaje zastąpiony interfejsem fonicznym, czyli opracowanym przez naukowców z Politechniki Gdańskiej systemem gwarantującym idealną jakość sygnału dźwiękowego dostarczanego do programu,
możliwość zlecania prac domowych z poziomu unowocześnionej Aplikacji logopedy,
jeszcze więcej zadań i ćwiczeń,
jeszcze ciekawsza grafika,
wydłużony czas nagrywania dźwięków,
nowe funkcjonalności, np. słowniczek (przy trudnych wyrazach) – przystępnie sformułowana dla dziecka definicja pojęcia, a także ilustracja/zdjęcie,
nowe moduły (poszerzone głoski r, l , zaś w przygotowaniu Trening logopedyczny i głoski k, g, h),
wtorek, 15 listopad 2011 09:21

Szanowni Państwo!

Napisane przez

Szanowni Państwo!

 Jako instytucja aspirująca do wielopłaszczyznowo realizowanej edukcji wzbogaciliśmy naszą stronę internetową www.logopedia.pl  o Zakładkę: WAŻNE MYŚLI I CYTATY. Znajdziecie  tam Państwo ważne treści i informacje dotyczące nie tylko naukowo i praktycznie zweryfikowanych osiągnięć logopedyczno - terapeutycznych, ale także wiedzy i mądrości zgromadzonej przez ludzkość na przestrzeni wieków jej intelektualno- duchowych poszukiwań oraz ponadczasowych  tzw." prawd objawionych". Co prawda  myśli i cytaty wyświetlają się cyklicznie w Kategorii LOGOPEDIA - FAKTY, ale w tym miejscu zostały celowo zebrane, aby poprzez ich dogłębną analizę mogł  CZYTAJĄCY dojść do głębszej refleksji i przemyśleń. Pamiętajmy jednak, że nauka tak jak każda inna dziedzina życia podlega procesowi ewolucji i to co jest prawdą dziś, nie będzie już prawdą jutro czy pojutrze. Wiedza o ludzkim mózgu w jakimś  zakresie zawsze pozostanie wiedzą hipotetyczną, a proces ludzkiego  poznawania nigdy nię się nie kończy. Niemniej jednak będziemy się  starać nadążać za postępami i odkryciami  nauki i  najważniejsze treści "w  pigułce" tutaj prezentować. 

 

Jolanta Falana- Kozłowska

 

Strona 1 z 10

Szukaj produktu


Wiadomości

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

27-04-2015

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci (Autism Research Institute z San Diego)

Komunikat

29-05-2014

Od września 2015 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, 1 Maja 13 A, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje...

Ważny komunikat

19-02-2013

1 września 2013 roku rozpoczęło działalność Przedszkole Centrum Logopedycznego pod egidą Praktycznej Akademii Zdrowia i Holistycznej  Terapii    WYRĘCZAMY RODZINĘ W CODZIENNEJ TERAPII     Na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój ,od  roku  2002r   prowadzimy...

Nowości wydawnicze P.W.D Apex Centrum Logopedyczne

09-11-2012

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwań nasz zespół terapeutyczny opracował nowe zestawy diagnostyczne. Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 miesiąca do 6roku życia. Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja...

Komunikat P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

10-04-2012

W celu spełnienia wymogów formalnych dotyczących kontraktowania świadczeń logopedycznych przez publiczne i niepubliczne ZOZ zatrudniające logopedów nasz profesjonalny zespół diagnostyczno – terapeutyczny opracował:   Zestaw Prób praksji oralnej, językowych i grafomotorycznych...

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
8995916
  • "Nawet częściowe zdanie sobie sprawy z niezwykłych możliwości mózgu może odmienić zwyczajne życie."

    Harry Alder